20+ let

230 000+ FB fanoušků

3 000 000+ objednávek


Pitný režim


Věděli jste, že při ztrátě 5% vody dochází k poklesu výkonosti až o 20%? Naše tělo obsahuje průměrně 65% vody. Množství vody v těle záleží na věku, pohlaví a několika dalších faktorech. Dostatek tekutin zabezpečuje efektivní látkovou výměnu, dobrou funkci ledvin, odstraňuje únavu, stimuluje fyzický i duševní výkon, zabraňuje přehřátí organismu, doplňuje energii během námahy a minerální látky vyloučených potem, stolicí a močí. Naopak nedostatek vody v organizmu způsobuje zvýšení tělesné teploty, zhoršenou výkonnost, křeče, třes, nevolnost, únavu, vyčerpání, bolesti hlavy. Bez vody vydrží organizmus velmi krátkou dobu, už po dvou dnech vznikají značné poruchy homeostázy. Optimální příjem vody je 35-40ml/kg. To je v průměru 2,6 l/den u 75 kg vážícího člověka. Při zvýšené pohybové aktivitě potřeba vody stoupá a dochází ke ztrátě solí a minerálů (ionty sodíku, hořčíku, chloru, vápníku a draslíku). Nejvhodnějším nápojem je čistá voda. Pitný režim můžete navýšit také ovocnými a zeleninovými šťávami ředěné vodou, minerálkou a bylinnými čaji. Pro zkvalitnění rehydratace organismu používejte doplňky stravy, mezi které patří isotonické nápoje (při tréninku k doplnění minerálů), nebo hypotonické, které je možné užívat i během dne. Mezi nevhodné nápoje patří limonády, kolové nápoje a energetické drinky s vysokým obsahem cukru.
Zadaným kritériím neodpovídá žádný výrobek.